Portocale

5,50 lei
Fara TVA

Portocale (import) pret/kg 

Portocalul dulce (Citrus sinensis) este un arbore fructifer din genul Citrus, care face parte din familia Rutaceae. Este vorba despre un arbore de mărime mijlocie, dar în condiții optime poate ajunge la 13 m înălțime[necesită citare], are coroana mare, rotundă sau piramidală, cu frunze ovale de 7–10 cm cu margine dreaptă și ramuri care uneori au spini mari de 10 cm. Florile sunt albe parfumate, care apar izolat sau în buchet. Fructul este Portocala dulce. Sustantele active: hesperidina, pectina • Acidul: ascorbic, citric • Alcaloizi: Betadina • Zaharuri: fructoză, galactoză • Vitamine (B2, B1, B6, și C) • Minerale: fier, calciu, magneziu, fosfor, potasiu, sodiu, zinc (în fruct)

Cantitate

Portocalul dulce (Citrus sinensis) este un arbore fructifer din genul Citrus, care face parte din familia Rutaceae. Este vorba despre un arbore de mărime mijlocie, dar în condiții optime poate ajunge la 13 m înălțime[necesită citare], are coroana mare, rotundă sau piramidală, cu frunze ovale de 7–10 cm cu margine dreaptă și ramuri care uneori au spini mari de 10 cm. Florile sunt albe parfumate, care apar izolat sau în buchet. Fructul este Portocala dulce. Sustantele active: hesperidina, pectina • Acidul: ascorbic, citric • Alcaloizi: Betadina • Zaharuri: fructoză, galactoză • Vitamine (B2, B1, B6, și C) • Minerale: fier, calciu, magneziu, fosfor, potasiu, sodiu, zinc (în fruct).

Portocalele sunt fructe exotice cu numeroase beneficii pentru întreg organismul, dar pot fi folosite şi în măştile de faţă, deoarece au în compoziţie substanţe cu puternice efecte antiîmbătrânire. Sărace în calorii, dar pline de nutrienţi, portocalele contribuie la întărirea sistemului imunitar şi previn apariţia ridurilor. O singură portocală are în compoziţie nu mai puţin de 170 de substanţe fitochimice şi peste 60 de flavonoide, compuşi despre care studiile afirmă că au reale efecte antiinflamatoare şi antioxidante.

Beneficii:

Reglează tensiunea arterială şi scade riscul de boli cardiovasculare

Potrivit American Heart Association, consumul zilnic de citrice, cum sunt portocalele, grepgrutul, mandarinele, clementinele etc., poate reduce cu 19% riscul de accident vascular ischemic în cazul femeilor.
Este bine cunoscut faptul că reducerea cantităţii de sare ajută la reglarea tensiunii arteriale, însă ceea ce mulţi oameni nu ştiu este că aportul crescut de potasiu poate avea acelaşi efect benefic. Totodată, nivelul de potasiu în limite normale este asociat cu un risc mai mic cu 20% de a muri din diverse cauze. Statisticile arată că mai puţin de 2% din populaţia adultă respectă recomandarea de a consuma cel puţin 4700 mg de potasiu zilnic.

  • Posibile efecte anticancerigene

Un studiu publicat în revista ştiinţifică American Journal of Epidemiology concluzionează că un consum regulat de banane, portocale şi suc de portocale în primii doi ani de viaţă poate scădea riscul de apariţie a leucemiei.
Fiind o sursă bogată în vitamina C, un putetrnic antioxidant, portocalele ajută, de asemenea, la combaterea radicalilor liberi responsabili de instalarea cancerului. Conţinutul crescut de fibre din portocale este benefic şi în prevenirea cancerului colorectal.

  • Menţine inima sănătoasă

Fibrele, potasiul, vitamina C şi colina din compoziţia portocalelor sunt substanţe care contribuie la menţinerea stării generale de sănătate, dar în special a sănătăţii inimii. Potrivit unei cercetări de mare amploare, subiecţii care au consumat peste 4000 mg de potasiu zilnic au prezentat un risc cu 50% mai redus de a face boli de inimă. Totodată, aportul considerabil de potasiu previne pierderea masei musculare, atacul cerebral, menţine sănătatea oaselor şi reduce riscul de formare a pietrelor la rinichi.

  • Previne sau ţine sub control diabetul

Studiile arată că persoanele diagnosticate cu diabet de tip 1 care au un regim alimentar bogat în fibre au glicemia în parametri normali, iar cele cu diabet de tip 2 pot sesiza o îmbunătăţire a nivelului de zahăr din sânge, a lipidelor şi a insulinei. Cu toate acestea, portocalele au un conţinut destul de mare de fructoză, motiv pentru care trebuie consumate ciu moderaţie de către persoanele cu diabet.

  • Simulează producţia de colagen

Conţinutul crescut de vitamina C din portocale protejează pielea de efectul nociv al razelor soarelui şi al poluării, previne apariţia ridurilor şi îmbunătăţeşte textura pielii. Acest antioxidant joacă un rol esenţial în formarea colagenului, cel care asigură elasticitate pielii. Pe măsură ce îmbătrânim, nivelul de colagen din ţesuturi scade, motiv pentru care pielea se usucă şi apar ridurile. Din acest motiv, este important să mănânci zilnic o portocală, bogată în acid citric şi vitamina C, un duo imbatabil împotriva îmbătrânirii pielii.

  • Previne apariţia acneei

Portocalele sunt fructe bogate în vitamina A, care previne dezvoltarea şi răspândirea bacteriilor şi virusurilor în organism. De asemenea, această vitamină este des utilizată ca ingredient de bază în produsele cosmetice antiacneice, deoarece reduce inflamaţia şi, astfel, îmbunătăţeşte aspectul pielii. Totodată, acidul citric are puternice efecte exfoliante, înlăturând cu succes celulele moarte de la suprafaţa pielii şi micşorând porii, prevenind astfel apariţia acneei.

  • Hidratează în profunzime pielea

Acidul citric este un compus-cheie în ameliorarea aspectului ridurilor şi catifelarea pielii. Se găseşte în toate citricele şi este utilizat inclusiv în produsele cosmetice exfoliante, deoarece curăţă bine, dar hidratează în acelaşi timp pielea.

  • Previne îmbătrânirea prematură a pielii

Datorită antioxidanţilor din compoziţie, portocalele te protejează de efectul nociv al soarelui, protejându-ţi pielea de diverse probleme şi prevenind totodată cancerul de piele. Potrivit medicilor de la Universitatea din Maryland, expunerea prelungită la soare poate reduce nivelul de vitamina A din organism, ceea ce poate duce la leziuni dermatologice.

NutriențiUnitateValoare / 100g
Macronutrienți
Apă g 85.97
Aport caloric / Energic total kcal 49
Carbohidraţi (total) g 12.54
Fibre (total) g 2.2
Fructoză (inclusă în glucide) g 2.25
Glucide/Zaharuri (total) g 8.5
Glucoză / dextroză (inclusă în glucide) g 1.97
Zaharoză (inclusă în glucide) g 4.28
Lipide / Grăsimi (total) g 0.15
Proteine g 0.91
Vitamine
Colină (Vitamina B4) mg 8.4
Vitamina A, IU IU 247
Vitamina A, RAE µg 12
Vitamina B1 - Tiamină mg 0.068
Vitamina E (alfa-tocoferol) mg 0.15
Vitamina B2 - Riboflavină mg 0.051
Vitamina B3 (vit. PP) - Niacină mg 0.425
Vitamina B5 - Acid pantotenic mg 0.261
Vitamina B6 mg 0.079
Vitamina C mg 59.1
Vitamina B9 - Acid folic, DFE µg 34
Minerale
Calciu mg 43
Cupru mg 0.039
Fier mg 0.13
Fosfor mg 23
Magneziu mg 11
Mangan mg 0.029
Potasiu mg 166
Sodiu mg 1
Zinc mg 0.08
Lipide
Acizi graşi mono nesaturaţi (total) g 0.03
Acizi graşi poli nesaturaţi (total) g 0.031
Acizi graşi saturaţi (total) g 0.017
Aminoacizi
Acid aspartic g 0.139
Acid glutamic g 0.247
Alanină g 0.032
Arginină g 0.115
Histidină g 0.013
Cistină g 0.01
Betaină mg 0.1
Valină g 0.026
Prolină g 0.181
Serină g 0.037
Fenilalanină g 0.021
Glicină g 0.023
Triptofan g 0.009
Treonină g 0.018
Izoleucină g 0.017
Leucină g 0.029
Lizină g 0.038
Metionină g 0.009
Tirozină g 0.013
Fitonutrieţi
Alfa caroten µg 7
Beta caroten µg 87
Beta Cryptoxanthina µg 116
Fitosteroli mg 24
Luteină + zeaxantină µg 129
15 Produse